Verdensdagen for psykisk helse

verdensdagen

Verdensdagen for psykisk helse 10.10.19

Torsdag forrige uke markerte vi på Årvoll skole ved skolehelsetjenesten verdensdagen for psykisk helse for elevene i 7.-10. trinn! Årets tema var «gi tid» og elevene ble utfordret til quiz om psykisk helse, og til å skrive lapper om hvordan man kan gi tid til seg selv og andre for å bedre den psykiske helsen. Det kom inn mange gode forslag og vinnerklasser ble kåret og offentliggjøres neste uke.

KIWI på Tonsenhagen spanderte boller og saft til elevene, noe som ble godt mottatt. Tusen takkJ

Her er noen av lappene vi likte godt og som vi mener er gode eksempler på å «gi tid» til deg selv og andre:

«Snakke med folk uten telefon»

«Legge vekk telefon/skjerm og gjøre noe sammen i virkeligheten»

«Gi deg selv tid til å slappe av og ta en pause fra stress og skolearbeid»

«Gå en tur – frisk luft hjelper på tankene»

«Være tilstede gjennom å se og lytte til andre når de snakker til deg»

«Besøke familie og venner»

«Gjør noe som er godt for deg selv som å ta et langt bad eller noe annet du liker»«Gjøre noe hyggelig med familien som å spille brettspill eller lage middag sammen»