Velkommen til foreldrekurs i læringsbrett

Jente som koder

Årvoll skole og Rikt inviterer til foreldrekurs med følgende inndeling:

Trinn

Dag   og dato

3.   – 7. Trinn

Onsdag   30. Januar

1.   + 2. Trinn

Tirsdag   29. Januar

8.   – 10. Trinn

Torsdag 7. februar

Alle foreldrekurs gjennomføres i skolens samlingssal og varer fra klokken 17.30-19.00.

Agenda for møtet er pedagogisk bruk av læringsbrett i læringsarbeidet:

• Velkommen og innledning ved skolens ledelse.

Ledelsen vil i tillegg informere om regler og det praktiske rundt bruk av læringsbrett.

• Rikt vil fortelle om pedagogisk bruk av digitale verktøy i læringsarbeidet og om opplæringen som elever og de ansatte på skolen er med på. I over 120 kommuner rundt om i Norge har Rikt levert opplæring, og de vil med dette dele deres erfaringer om bruk av

læringsbrett som et verktøy for økt læring i skolen.

• Rikt vil gjennomføre en kort opplæring av foreldre og foresatte i bruk av ulike verktøy på læringsbrett.  Det er derfor viktig at dere tar med elevens læringsbrett til kurset. På denne måten vil dere få innblikk i, samt praktisert de ulike verktøyene som barnet vil komme til å benytte seg av, både på skolen i læringsarbeidet og hjemme i forbindelse med lekser.

• Avslutningsvis vil det gis rom for eventuelle spørsmål, hvor ledelsen og Rikts veileder er tilgjengelig for å besvare disse.

Vel møtt!

Mvh Rikt og Årvoll skole