Osloskolens fotballturnering

Bilde fra fotballkampen mellom Årvoll og Nordberg

Årvoll skoles jentelag har de siste årene gjort det sterkt i den interne fotballturneringen i Osloskolen. Spesielt jentelaget på barnetrinnet har gjort det sterkt, blant annet med seier i fjor og finaleplass året før. I takt med at jentene har blitt eldre har jentelaget på ungdomstrinnet og hevdet seg mer og mer. I år ble det stopp i semifinalen.

Semifinalen ble spilt mandag 29. mai på Årvoll kunstgress. Jentene spiller 11'er med 2 omganger a 30 minutter. Nordberg var pasningssikre og var hakket mer duellsterke enn Årvoll. Det avgjorde til slutt kampen. Årvoll hadde en kjempesjanse på 0-0, men et godt plassert skudd fra Nordberg gikk via krysset og inn i 1. omgang. Ytterligere 2 mål i 2. omgang gjorde at Nordberg til slutt vant 3-0.

Vi gratulerer jentene med god innsats og plass i semifinalen og er spente på hva de får til neste skoleår.