Midlertidig kapasitetsutvidelse Årvoll skole!

Kapasitetsutvidelse

I 2021 kunne Årvoll skole ta imot de ekstra elevene som kom fra Løren i eksisterende skoleanlegg, men vi trenger ekstra kapasitet fra skoleåret 2022/2023. Det blir derfor satt opp en paviljong på Årvoll skole. Etter medvirkning, vurderinger og undersøkelser  er det bestemt at paviljongen plasseres på skolens tomt i skolegården der et sykkelskur står i dag.

Paviljongen vil inneholde følgende:

• 7 klasserom med grupperom og garderrober
  • 1 spesialrom til teknologi og design på 100kvm
  • 19 lærerarbeidsplasser med møterom og personalrom

I forbindelse med etablering av paviljongen skal det tilrettelegges og utbedres noe i eksisterende skolegård. Disse utbedringene blir permanente, men paviljongen er midlertidig. Ved fjerning av paviljongen vil arealer tilbakestilles til opprinngelig stand, foruten sykkelskur. Sykkelparkering etableres i prosjektet og blir stående.

Tentativ fremdriftsplan er:

• Grunnarbeider fra februar/mars 2022
  • Innheising av moduler fra april 2022
  • TKB og overtagelse UDE og skolen: ultimo juni 2022
  • Innventar inn i juli/august

I byggefasen er det fullt fokus på sikkerhet for elever og brukere. Det utarbeides riggplan i samarbeid med Oslobygg, Utdanningsetaten, entreprenør og skolen. Denne vil tilpasses ved behov ettersom prosjektet skrider frem.