Hjemmeskole fra og med torsdag 16.12.21

Illustrasjon

Kjære alle foresatte,

Byrådet har vedtatt at alle skoler skal gå over til hjemmeopplæring fra og med fredag 17. desember. Vi har også fått beskjed om at vi må være godt forberedt på en rask overgang til rødt nivå i januar. For at skolen skal klare å imøtekomme endringene som skjer på kort tid må vi bruke morgendagen til å endre planer og klargjøre for hjemmeskole og muligens rødt nivå i januar.

• Alle elevene har hjemmeskole fra og med i morgen (torsdag 16.12.21) til og med tirsdag 21.12.
    • Grunnen til at elevene har hjemmeskole også i morgen er fordi lærere og assistenter trenger tid til å endre planer på kort varsel.
  • Lærerne på trinnet tar kontakt med elevene/foresatte i løpet av formiddagen i morgen for å gi oppgaver for torsdag 16.12.
    • Resten av dagen bruker lærerne tid på å planlegge digital skole samt forberede for gult eller rødt nivå i januar.
  • Informasjon om innhold i hjemmeskolen for de resterende dagene før jul kommer i løpet av torsdag 16.12. Denne informasjonen sendes ut fra lærerne på trinnet.

Skoletilbud for sårbare barn og unge, samt til barn under 12 år med foreldre i samfunnskritiske yrker

• Foresatte som er i samfunnskritiske yrker må melde sitt behov til Anita Curran på e-post: anita.curran@osloskolen.no .
    • Behovet skal inneholde elevens navn, klasse, datoer og tidsrom.
    • Alle elever som skal ha tilbud på skolen møter på AKS kl. 08.15
  • Foresatte til sårbare barn og unge blir kontaktet av sosiallærer eller ledelsen i løpet av morgendagen.

Skolen holder åpent slik at elever og foresatte kan hente nødvendig utstyr. Vennligst henvend dere i resepsjonen og ha på munnbind!

Ikke nøl med å ta kontakt hvis det skulle være noe.

Vennlig hilsen,

Kelley Wilson